Saturday, September 10, 2011

terkedek kedek nya aku. raya 2011. :)


assalamualaikum

hari ni dah pun syawal ke 12.  dah puas ke beraya?  kalau tanya aku, aku belum puas sebab raya ni tak jumpa kawan kawan langsung baik kawan sekolah dulu.  kawan politeknik.  kawan kerja.  semua belum.  seminggu yang dibagi cuti tu memang habis kat family jek.  sekarang dah kerja semula.  sobsob. -.-

orang lain dah berjaman update pasal raya.  tapi aku baru terkedek kedek nak tayang gambo raya.  lalalala.

tahun ni agak kurang bergambar sebab orang yang rajin menangkap gambo raya kat rumah mentua.  aku tak suka tangkap gambar orang sebab nanti gambo aku takde.  kehkeh.  keji.


RAYA PERTAMA
beraya ke jementah.

 bermaaf maafan dan menangis nangisan.

 serta meminta duit raya.  aku masih dapat.  selagi tak kawen.  yihaaa.  taknak kawen.  haha

lepas menziarahi kubur.  bersalam salaman.  bermaaf maafan.  makan makanan.  pergi ke jementah.  kampung abah.  makan kat rumah orang pulak.  hehe

rumah orang
 ayahanda yang masih kacak

 keluarga saya.  tapi tak cukup sebab yang lain tak ekot beraya.
jakun dapat banyak angpow.  keke

rumah tok sedara sebelah abah

ayahanda dan bonda yang cantik

cousin.  abang.  kakak ipar.  yang sewel

RAYA KEDUA
beraya ke tenang dan kampung cemplak.

aku tak pakai baju raya.  pakai baju lama.  baju ke kelas dulu.  sebab sebabnya nak beraya kat kampung jek.  bukan ada orang tengok.  lalalala

kemeriahan bertandang kerumah orang dan menghabiskan air berjug jug.

aku memang akan ikot kemana jek umiabah pergi.  manja konon konon.  haha

RAYA KETIGA
beraya ke segamat.  atok sedara sebelah umi pulak.
*mesti ada yang cakap cakap.  aku pakai shawl yang sama masa raya pertama.  keke. dah basuh lah ni.  shawl lain tak matching dengan baju ni.  terpaksalah.  takpekan. ?

 sepupu yang selalu jadi bahan gelak sebab dia kelakar.

 ni makcik saya.  nama dia kona.  dia pregnant anak pertama.  dah 6 bulan.  jadi dia dah gemok.  keke

 gambar dengan umiabah wajib.  pastu wajib sedondon.  hehe

semangat merdeka.  adik aku tu semangat nak cium aku pulak.  gile.

 si kacak yang petah berkata kata

wajib membuat muka comel sebelum beraya.  haha

RAYA KEEMPAT
beraya ke muar

 aku nak curik ketupat ni nak rebus.  agak agak boleh ke?  haha

 ibu buat makan makan.  semua makanan terlebih garam.  tapi cakap je sedap.  jaga hati. :)

4 keluarga.  4 lagi takde.

RAYA KELIMA
tak beraya ke mana mana

teman lelaki datang beraya kat rumah.  tapi tak mintak ampun pun.  dahlah banyak salah.  kahkah.  aku pun terlupa nak mintak maaf.  ampun maaf dipinta ye.

 jangan takot tengok mata aku.  tu semua gara gara flash kamera.  keke.

godek godek enpon dah biol macam otak dia.  haha.

terima kasih kerana membelanja mekdi dan aiskrim kat 100yen tu.  tangan dia memang cacat sikit untuk makluman.  kuikui

ni makanan peberet budak ni.  sos amek melimpah limpah.  mengek.
ni jek yang sempat amek.  gcb aku tak tahan tengok.  lapar terus ngap.   haha

raya ke enam pergi pogoh ikut mak buyung beraya.  pastu beraya kat kfc pulak.  gambar tiada diambil.  hehe.

raya ke tujuh dah balek jb semula.  

raya ke lapan dan sampai hari ni beraya kat ofis jek.  bekerja.  huwaaaaaaa.



terima kasih. sila baca lagi -_-

22 comments:

H.J said...

pergh..full jadual raya...haha

kura said...

okey la. ada gak entry raya. sy? haremm haha

MUHAMMAD GHAUS said...

bju rye thn leps sume ni kn??

sifu im said...

merah giler tudung ko..x kena kejar kt lembu ke??haha

sYafIk-wAy said...

tudung tuh paling menyerlah , hahaa

farah izwani said...

@H.J :
haha. full lah. :)

farah izwani said...

@kura :
lah. ada2 kanlah.

farah izwani said...

@ MUHAMMAD GHAUS :
wak lu. sume baju baru lah.

farah izwani said...

@ sifu im :
tak. aku yang kejar lembu nak sembelih buat rendang. haha

farah izwani said...

@sYafIk-wAy :
haha.
tu sebab suke. :)

kura said...

tp raya sy tak semeriah kamu. sobs. hahah

farah izwani said...

@kura :
haha.
buatlah jadik meriah.

msat said...

ape cakap tangan cacat...-_-

nana iliyanah said...

mata tuuu. sakottt! HAHA. selamat hari raya dak kecik =)

Wani said...

uwaaaaaaaaaa, bestnyaaaaaaa!
raya saya dah habis T____T

kaizen said...

perghh... beraye sakan... wet raye tok sy ade x?? hehehe

farah izwani said...

@ msat :
gurau sayang. :)

farah izwani said...

@nana iliyanah :
saje sakotkan semua orang. keke
selamat hari raya gudak kepsi.

farah izwani said...

@ Wani :
raya kan sebulan. hehe

farah izwani said...

@kaizen :
tak de dalam list kot. ehe

faa.rosli said...

fenuh sungguh jadual raya kamu...hehehehhe..

xnak selitkan beraya di Pahang??heheheh

kaizen said...

alaa nape lak xde dlm list....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
copyright@hakmilik kekal farah izwani. tiada kena mengena dengan yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia