Thursday, September 22, 2011

simpan 30sen sebulan tunai haji


assalamualaikum.

aku terbaca satu artikel kat surat khabar semalam.

" kuching.  dengan berpegang kepada pepatah melayu sedikit sedikit lama lama menjadi gunung everest, seorang warga emas Mail Ibrahim ,77 yang simpan 30sen sebulan bermula 1950, akhirnya mempunyai simpanan mencukupi untuk menunaikan fardhu haji tahun ini. "

marilah kita semua menyeru rakyat malaysia semua agar menabung untuk masa depan masa hari tua kelak. - iklan. ^^



saya dah start menabung.  anda bila lagi?  *orang dah menabung lama dah, kau yang terhegeh hegeh baru nak start*.  hihik.  

pssssttttt.  comel kan tabung aku tu.  keke.  harap harap aku tak hangat hangat taik ayam.  jeles tengok duit tabung budak ni dah penuh.  aku baru suku penuh.  kuikui.

pssttttt lagi.  tengok deodorant aku dah habis.  busuklah ketiak.  *motip bagitau orang?* haha

menabung tu amalan mulia kan ?  ^^


terima kasih. sila baca lagi -_-

31 comments:

kura said...

motif ckp deo dah habis supaya boleh korek tabung letu. eh! hahaha

sifu im said...

motifnya..ko bli la deodorant cap dahsing..haha

farah izwani said...

@kura :
erk.bukan.
supaya boleh korek tabong ko.bole?

farah izwani said...

@sifu im :
ada bau jantan aku nanti. haha

hakamah hamyadi said...

kalau macam ni tahun 2100 baru leh g haji..hahahaha...umur da bpe la 2

miss UnGu said...

deadorent same ngan aku.toner same.krim same.tapi aku punye tabung kete myvi.hehehe wane peple lagi tuh

farah izwani said...

@ hakamah hamyadi :
haha. up lah sikit.
jangan sebulan 30sen.
sehari 30sen pun ok wat.

farah izwani said...

@miss UnGu :
kite kan sehati sejawa. haha.
ala aku nak tabong kete jazz ade tak?

msat said...

tabong tabong...tabong comel...

Umie Artoqiemie said...

aku pun dah start menabung kat tin milo hahaha..lepas baca artikel tu .

farah izwani said...

@msat :
comel kan macam kite. keke

farah izwani said...

@Umie Artoqiemie :
tabong tin milo.
cool beb.
menabong lah milo sekali. keke

kura said...

tabung i? usah harap yuuu. hahah

asfira aminuddin said...

babe, i pun start menabung jugak. tp bila i takde duit, i guna semuanya. hikhik.

syahirooAhmad said...

hahha.. pasal deodorant tu wat aku tergelak! belasah kunk!

CIK JATT said...

kena start menabung dari kecik nih. tapi tula, akak ni sampai ke hari ni asyik terlupa nak beli tabung kat anak2

Edy Zaidi said...

nak kene beli tabung baru la..baru la ada nafsu nak menabung...hehe

farah izwani said...

@kura :
haha. tade tabong lettew.!

farah izwani said...

@asfira aminuddin :
hihik.
dah name pon gune bile sesak kan. keke

farah izwani said...

@ syahirooAhmad :
pasal deodarant sampai nak belasah aku? haha

farah izwani said...

@CIK JATT :
beli kat kedai rm2 je kak melambak.

farah izwani said...

@ Edy Zaidi :
ha betol. beli yang comel2 cam tabong aku tu. haha

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

it's better late than never dik...


deo abeh ko sapu kapur la..org dulu kala uat gini..

nub said...

hakhak. takdak duit nak beli dodoren, sapu ubat gigi jaa kat ketiak. harhar

Hunnym Syot 美智子 said...

gud lux yerk menabung! :)

z a z a said...

jom jom jom! kite menabung. sye suke menabung jgk. kekeke

♥♥ arabella ♥♥ said...

ceit. da bole gune duit tabung beli deoderan. Haha

zulhilmi.tempoyak said...

rs mcm nak menabung jugak...

2 tabung...

satu nk buat g haji..

satu lg nk buat g main golf...hihih...br nk blaja men..;p

Cik Suheela said...

hahaha tabung comel maaaa..deodorent da nak habes kena korek tabung tuuu hiks :p

aleen aiden said...

dlu ade jugakla buat simpan syiling tetiap hari.lebih duet blanje masuk tabung.tapi dan bertahan 1 sem je.lepas tu xde dah.agaga~

ILA HonEyBuNNy said...

okeeh3...

jom kita menabung....hehe...

ila pun pakai safi balqis....skrg layan SB lak...heheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
copyright@hakmilik kekal farah izwani. tiada kena mengena dengan yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia