Thursday, June 2, 2011

mari buat perbezaan. soal hati. -_-

assalamualaikum

Cinta 

Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. dalam erti lain, cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je.

cakap pasal cinta.  aku dah pun jumpa cinta aku.  hehe.  mesti ade yang nak termuntah kan baca entry aku ni.  kehkeh.  kepada lelaki pilihan hati , saya nak awak tawu yang saya cintakan awak.  segala yang saya buat memang nak awak tawu pun walaupun awak tak tanya tapi saya bagitau jugak kan?  hihik.  and yep.  saya selalu berfikir tentang awak.  sekarang ni pun tengah fikir.  hee.  awak sila fikir pasal saya sekarang.  ini paksaan.  kehkeh.  sehari kalau tak kontek surely sunyi enpon kite tu tau.  mane ade orang lain yang nak mesej kite.  kuikui.  tolong jaga saya baik baik.  tolong jangan macam macam.  haha.


Sayang

Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. dalam erti lain, sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya.

sebelum bercinta dengan awak. saya sayang awak.  saya selesa kongsi masalah dengan awak.  awak pun buat buat jadi pendengar setia.  kehkeh.  saya tawu awak bosan dengar masalah saya.  sampai awak pun dapat masalah.  maaf ye.  saya dah tebus balik kan dengan melamar awak jadi kekasih saya.  kahkahkah.  tipu.



Suka

Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu.  dalam erti lain,  suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekiranya keng kita dah nak pecah.

walaupun awak bukan pelawak, tapi saya suka awak dari dulu dulu lagi.  kehkeh.  teringat zaman persekolahan.  seronok kan?  belajar sama sama konon kononnya.  padahal melayan perasaan.  kuikui.  saya suka g kelas malam dulu sebab ada awak.  hihik.


Minat

Ada sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.  dalam erti lain, minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan. 

semua orang ada perasaan kan.  lagi lah pompan yang ada 9 nafsu 1 akal ni.  kehkeh.  jujur memang aku suka tengok lelaki yang comel, handsome, kacak lagi bergaya. suka tengok tak bererti aku nak lelaki comel tu jadi bopren aku.  sebab musabab lelaki comel tu tak perasan pon akan kewujudan aku.  kuikui.  cukup lah dah ada sorang lelaki comel dalam hati aku ni.  hehe.  masa sekolah dulu aku minat lah kat dia ni.  jambu je muka.  haha.  minat bertukar jadi suka pastu jadi sayang pastu cinta sampai sekarang and hopefully selamanya. ;)



 Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu.



 kite minat, suka, sayang dan cintakan awak muhammad siddiq.  kite suka senyuman awak tu.  hihik.  harap harap awak pun suka kat kite.  kehkeh.  ilysm. <3


terima kasih. sila baca lagi -_-

2 comments:

msat said...

terima kasih awak..ilysmmm..

FARAH IZWANI RAMLI said...

ilytoo. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
copyright@hakmilik kekal farah izwani. tiada kena mengena dengan yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia