Wednesday, June 1, 2011

gaji pertama selama duapuluhtahun hidup ;)


assalamualaikum

pejam celik pejam celik dah bulan nam dah.  cepat je rasa masa tu berlalu.  beberapa hari lagi bulan rejab.  eloklah berpuasa sunat kan.  eh eh bagi yang tak ganti puasa lagi, boleh lah puasa sunat + puasa ganti.  cakap diri sendiri sebenarnya tu.  hihik.  pejam tak celik celik dah nak bulan ramadhan.  pastu syawal.  raya.!  hoyeehh.  hoyehh.  tak payah nak hoyehh sangat.  baju raya sepasang pun tak beli lagi.  haih.  duit duit.

hari ni jugak hari ke lima belas aku kerja kat sini.  dah boleh lah sikit selesakan diri dengan suasana.   banyak aku belajar.  banyak jugak salah aku buat.  kehkeh.  belajar dari kesilapan.

dan dan hari ni jugak aku dapat gaji pertama aku.  eh eh bukan hari ni.  semalam.  senyum lebar sampai ketelinga. ;)   mahu tak, purse kering kontang dah lama dah.  ni baru lah tebal sikit terisi duit.  kehkeh.  tipu jek.  takde lah tebal mane. 

bayaran dalam sampul ni.  tak tebal pon?  kehkeh. -_-


eh eh baru lima belas hari kerja dah dapat gaji?  iye lah.  kan aku masuk lambat.  ni kan dah awal bulan.  so dia kira dari aku masuk 16.5 sampai 25.5 jek untuk bulan mei ni.  setiap duapuluhlimaharibulan tutup buku.  jadiknye gaji aku tok bulan mei ni kira untuk lapan hari je lah aku kerja.  patutnya 9 ari.  tapi aku ada mc ciken pox sehari.  haih.  kalau tawu, taknak aku mc.  nasib tak ekot cakap dokte.  dokte soh cuti tiga hari.  lesap gitu jek gaji aku nanti. -_-

gaji pertama untuk lapan hari jek.  memang tak banyak mane.  tapi aku bersyukur sangat sangat.  dapat duit tu.  sape tak bersyukur kan ?  kehkeh.  dah tak payah aku mintak duit abah lagi.  eh eh sure ke tak mintak?  haha.  duit ni aku tak tawu bertahan bape lame jek.  sebab musabab ialah aku seorang yang boros.  tak boleh ade duit kat tangan.  mulalah nak beli yang bukan bukan.  duit dah habis nanti baru nyesal.  pernah rasa gitu ? -_-

baru dapat duit semalam, dah dibawak g pasar borong pandan city.  ha mulalah aku rambang mata.  berpinar pinar mata tengok baju, kasut, shawl, macam macam ada.   tang shawl ni memang tak boleh lepas pandang.  murah pulak tu.  rembat lah dua.  lepas rembat aku bayau le.  hihik.

shawl ni lah yang aku rembat semalam. -_-
 selama duapuluhtahun aku hidup ni, ni lah gaji pertama yang pernah aku dapat.  ni lah duit pertama hasil titik peluh aku tapi tak berpeluh sebab dok dalam ekon ni.  keke.  sebab musabab nye, sebelum sebelum ni aku tak penah keje. langsung tak penah.  penah lah.  latihan industri yang tak bergaji tu.  hampeh.  lepas spm memang dok umah ngabeskan duit mak bapak.  takde inisiatif langsung nak keje.  -_-

duit pertama hasil keringat aku sendiri.  sebelum ni ade je duit sendiri.  sepuluh ribu tu.  tapi tu duit ptptn yang kena bayo balik.  haih.  sape nak tolong bayokan ?  tunggu hati aku kaya ah baru bayo.  kuikui.  

yeah ! aku dah pandai berdikari lah cari duit sendiri.  abah, silalah berbangga dengan anak gadis mu ini.  kehkeh.  gaji untuk next month mesti lah lagi banyak.  insyaallah.  elaun kedatangan.  ok ok aku taknak cuti bulan ni.  azam kuat. !  kehkeh.   komisen sales.  komisen dari poksu sendiri.  elaun makan.  alhamdulillah.  ini rezeki aku.  terima kasih ya allah. -_-


salahgunakan kemudahan. -_-  tak tak.  telepon abah ni.  eh tak boleh ea ?  hihik
ok tata. -_-


terima kasih. sila baca lagi -_-

4 comments:

miss UnGu said...

yea yea..bole blnje ite..:)
cantek shawl tuh

FARAH IZWANI RAMLI said...

boleh boleh.
tapi next month ea sayang.
bulan ni dapat sikit je. ^_^
shawl murahan jek. kekeke

msat said...

yess!!ciken cop!!

FARAH IZWANI RAMLI said...

haih.
tak abes abes ciken cop budak ni.
boleh. jom jom. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
copyright@hakmilik kekal farah izwani. tiada kena mengena dengan yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia