Saturday, March 26, 2011

tabiat tebiat aku. kehkeh

assalamualaikum to all readers!

hehehe.  ada ke readers?  hahaha.  tengok tajuk entry.  ha, apa tabiat tebiat korang?  mesti ada kan?  suka korek idong masa makan ke.  suka kentut secara senyap ke.  suka gentel ibu jari kaki mak korang ke.  hahaha.  ada tak?  kalau takde korang tak normal lah kot.  kekeke.

aku ada satu tabiat, perangai, sikap yang tak patut korang semua ikot.  bagi aku benda ni biasa je kot, tapi orang lain pandang sarong serong agaknya.  tabiat tebiat aku tu ialah suka cium apa saja jenis makanan sebelum dimasukkan ke mulut.  kurang sopan kan?  yes!  tapi itulah yang selalu aku lakukan.  mungkin dah jadi habit.  dah terbiasa.  kadang-kadang tu tanpa sedar aku lakukan.  bila orang tegur, baru perasan.  then aku akan cakap gini "aku memang macam ni lah".  kuikui.  tak kira tempat tak kira masa.  kat rumah sure aku buat.  kat kedai makan pun sama.  kat rumah orang?  memang kurang haja lah kan.  tapi aku buat jugak.  tapi cover line lah.  kehkeh.  

ada satu hari tu, cousin aku bagi aku asam.  asam nye warna hitam.  tak meyakinkan untuk aku makan.  aku tanya dia "sedap ke?".  dia kata rasa dulu.  sedap.  aku pun terus mencium asam tersebut dan berkata "oh sedap".  then cousin aku tegur "macam monyet, cium makanan".  grrr.  aku tersipu-sipu malu.  hahaha.  hiraukan.  eh tapi betul ke monyet cium dulu sebelum makan apa-apa?  entahlah.  hiraukan sekali lagi.

bagi aku dengan menghidu makanan sebelum masuk ke mulut, kita dapat tahu lah makanan itu sedap atau tidak kan?  kalau bau tak sedap, mesti tak sedap.  tapi tak semestinya jugak.  bau petai tu kan tak sedap.  tapi aku telan gak.  kehkeh.  setiap orang ada habit masing-masing kan?  so tak payah nak komplen banyak2.  nak tinggalkan komen dialu-alukan.  hehehe.  tata. ;)

siakap sweet sour. sure aku cium dulu ni.

sambal udang+petai. cium untuk tahu tahap kepedasan ;)
asam pedas. nak tahu sama tak dengan umi aku masak. kehkeh

makaroni.  menu malam ini. ;)
ok nampaknya aku lapar tengok makanan-makanan ni.  malam ni masak makaroni.  mahu tolong mereka.  tata lagi sekali.  hihik. ;)


terima kasih. sila baca lagi -_-

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
copyright@hakmilik kekal farah izwani. tiada kena mengena dengan yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia