Thursday, March 10, 2011

ORAL ENGLISH PRESENTATION


ALHAMDULILLAH.  akhirnya terlepas juga azab.  hehe.  baru oral je pon dah stress.  tido sampai kol4 pagi.  menghafal dialog.  kumpulan kami iaitu aku sendiri, aien, mun dan sidah sepakat untuk membuat origami bermacam-macam bentuk.  aku sendiri pilih untuk buat origami jumping frog, aien aloha t-shirt, shida bunga dan mun chopstick wrapper folding.  masing-masing dengan kekreatifan sendiri.  aku konon na buat jam untuk visual aku, tapi tak jadik.  takde paku tekan.  HAHA.  letak jek jarum jam, tapi tak boleh berpusing.  lantak ah.  orang yang suka buat kerja last minit memang macam ni.  dah tak jadik, na marah sape?  kuikui.

WAKTU PRESENTATION.  mulanya lancar jek aku keluarkan apa yang telah aku hafal.  tapi tah kenapa tetiba aku rasa blur.  macam orang hilang ingatan.  pada tangan aku, ada bawak note untuk rujukan bila aku lupa.  sekali dah lupa, teros lupa semua.  asyik refer note pulak, dah madam suruh letak tepi note tu.  lagilah aku loss semua kan?  sebab terperanjat.  untuk step buat katak tu, aku dah cukup hafal dah semuanya.  bila latih kat uma, boleh jek kua semua ayat-ayat yang aku hafal.  tapi tah kenapa bila oral yang sebenar, aku tak dapat kua satu ayat pun.  even perkataan "fold" tu pun susah sangat nak keluar.  so aku apa lagi, buatlah dialog sendiri.  serius, aku rasa down sangat time tu.  rasa na menangis.  tapi terpaksa gak lah kan aku teroskan.  bagi instruction kat orang yang tah hape-hape.  bodoh sangat rasa.  benci dengan diri aku sendiri.  sampai sekarang aku masih rasa ralat dengan diri sendiri.  kalau aku diberi peluang, aku nak buat lagi sekali.  tapi semua dah lepas kan.  rasa lega tu memang lah, tapi rasa tak puas hati tu banyak.  tapi harapan aku agar madam bermurah hati bagi markah yang ok pada aku.  berharap.  untuk kawan-kawan yang dah buat terbaik, tahniah ye.  mesti korang puas ati kan apa yang korang buat? good job.  walaupun kita dah amek masa orang.  orang suruh cakap 20 minit jek.  tapi the whole period kita balun sorang.  HAHA.  tak practice kan, memang lah gitu.  bila madam tanya tak practice ke?  dan-dan kata practice.  sebab terlebih-lebih masa, NERVOUS.  haha.  tu jek yang mampu kuar.  pentipu lecturer.  kihkih.

origami frog jumping.  walaupun aku sendiri takut katak.  tapi aku rasa ni comel.  HAHA
chopstick wrapping folding.  hasil tangan murni.;)
our group. cda. ara. aien. murni ;) pinky. HAHA
1st speaker - bunga
2nd speaker - mula-mula konfident jek.
time ni lah aku blur.
3rd speaker - aloha t-shirt (abaikan muka sedih kat belakang tu)
4th speaker - chopstick wrapping
hasil katak-katak yang aku buat. tak semua boleh melompat. HAHA
OKE tu jek.  tata.
terima kasih kepada adrinni- bukakkan lagu katak.
terima kasih kepada nanailiyanah - merakam aksi kami. 
terima kasih kepada suhana - menangkap gambar kami.
dan terima kasih kepada yang membaca. ;)

terima kasih. sila baca lagi -_-

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
copyright@hakmilik kekal farah izwani. tiada kena mengena dengan yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia