Saturday, August 13, 2011

apabila ditanya tentang pembayaran zakat


assalamualaikum




hari ni dah masuk ramadhan ke 13 dah.  pejam celik pejam celik nanti dah raya dah.  shopping belom lagik.  keke.  aku pakai apa yang ada je.  beli pong ikot kemampuan.  hihik.  solehahnya. ^^

13 ramadhan.  puasa dah.  pergi bazar pon dah.  buka dengan family dah.  buka dengan teman lelaki.  belom.  keke.  makan roti john dah.  minom air tebu pun dah.  bangun pagi untuk sahur pun dah.  ha zakat dah bayar?  hehe.

oleh kerana aku baru je berjinak jinak dalam dunia bekerja ni, aku jadi musykil.  sama ada aku kena bayar zakat sendiri ke atau abah bayarkan.  yelahkan.  dah kerja.  dah ada duit sendiri.  musykil musykil sampai mandi tak basah.  kahkah.

jadik untuk menyelesaikan masalah yang melanda sampai aku tak lalu makan nasi ambeng, aku mesej lah ayahanda kesayangan.

aku : salam, abah bayokan zakat akak tak? hehe

kenapa aku gelak?  sebab cover lah.  hihik.

abah reply : abah kena bayar lah sampai kau kawen.  itu pun kalau ada orang nak.

peh.  seap kenakan aku lagi kan.  takpe takpe.

aku :  haha.  mane tawu taknak bayokan dah.  keke.  ada la orang nak.  ramai berato.  haha

abah :  berato nak lari !

aku : haha.  mane ade. ;p  *kecik ati* keke

abah : acah aje.  tau anak abah lawa.

aku : *kembang kejap*. hehe sape lagi nak puji kalau bukan bapak sendiri.  keke

tuut tuuut.  kredit habis.  eh kan mesej je.  kekeke.


ha.  korang semua dah bayar zakat belom?  jangan esok nak raya, malam tu baru terhegeh hegeh ketok rumah pak imam nak bayar zakat.  haha.


raya tahun lepas. rindu ibunda dan ayahanda. ^^

selamat berpuasa.  ^^

tata



terima kasih. sila baca lagi -_-

9 comments:

ILA HonEyBuNNy said...

xkena bayar lagi la kan...hehe..

best la dah kerja...;-)

anak ayah neh memnag comel kan..hehe..

manja dia dgn fmly dia tu...;-)

myhatiku said...

nape..pemilik hati nk bayo kan ke..keh3
ank abah mmg lawo..wee

FARAH IZWANI RAMLI said...

@ILA HonEyBuNNy :
hehe. save duit takpayah baya sendiri. kekeke.
tak secomel ila. :)

FARAH IZWANI RAMLI said...

@myhatiku :
takde maknenye pemilik hati nak bayokan.hahah.

Asyila Zainuddin said...

nasib tak keje lagi.. hehehe.. ha'ah, memang lawa.. :D

Edy Zaidi said...

sporting betul ayah..huhu

Cik Ct said...

ekh, name ayah awk.. sme ngn name ayah sy laa.. heee.. sibling ke?. wehehe.. gurau jee~

sifu im said...

zakat di sunatkan bayar lewat..tapi sebelom raya la..seeloknya dkt2 nk raye

Fad said...

cikgu xbyr lagi..xde sape nak byrkan..hehehe..xla..gurau je..balik kampung!ooo..balik kampung!haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
copyright@hakmilik kekal farah izwani. tiada kena mengena dengan yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia