Tuesday, July 19, 2011

tiket ke perhentian terakhir - alyssa


 bila waktu dah seru kita ke perhentian terakhir, agak agaknya apa yang bakal berlaku ?



adakah kita akan menangis sambil mengira detik detik yang terakhir ?



 apakah kita akan bermurung sepanjang detik itu ?



yang pastinya, jika ada yang tidak tahu menghargai, ketika itu barulah dia terkedek kedek mahu menghargai apa yang dia telah hilangkan suatu ketika dahulu.



jika ada yang melukakakn, pasti digilap sepenuh hati parut dan luka yang telah dia lakarkan itu.



dan apa yang paling aku pasti ialah jika ada yang enggan mengucapkan kata ampun, detik itu jugalah dia akan meronta-ronta  meminta kemaafan dari insan yang enggan memaafkan itu.


jika hati mereka mereka ini baik, perkara yang berlaku juga akan jadi baik.



itu pun jika waktu yang diberikan itu mencukupi.



 jika tidak, perhentian terakhir itu tidak akan berginjak kembali pun.



so kata orang putih, sebelum kita mendapat tiket ke perhentian terakhir, apa kata kita mula berfikir.

bolehkan ?

SUMBER : NOKKS !



terima kasih. sila baca lagi -_-

8 comments:

ILA HonEyBuNNy said...

masa itu emas...

hargailah setiap detik masa2 itu...;-)

myhatiku said...

nice entry!
mari same2 kite berfikir sbelum tiket perhentian..lagi2 dosa yg tak terkate..

Ira said...

bestnye entry ni !
menarik snagt2 :)

aiEz said...

selagi deberikan kesempatan dan diberikan sihat tubuh badan..berbaik sesama insan,perbetulkan segala kesilapan..;)

FARAH IZWANI RAMLI said...

@ila honeybunny :
jual masa boleh jadi kaya.
eh. salah. keke

FARAH IZWANI RAMLI said...

@myhatiku :
betol tu.
jom fikir sama sama nak? hehe

FARAH IZWANI RAMLI said...

@ira :
hehe. copy paste sahaja ni. :)

FARAH IZWANI RAMLI said...

@aiez :
setuju. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
copyright@hakmilik kekal farah izwani. tiada kena mengena dengan yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia