Friday, July 8, 2011

tanaman syurga


assalamualaikum

salam jumaat semua.  bersyukur tak terhingga celik mata pagi tadi masih bernyawa kan.  alhamdulillah.  Allah masih mengkehendakkan kita hidup di muka bumiNya ni.  masih suruh kita tambah pahala.  buat kebaikan yang banyak banyak lagi.  

jadi jangan sia siakan kehidupan anda. ye anak anak. hehe.




aku ada baca paper metro.  sempena israk mikraj hari tu.  tertarik dengan 1 artikel ni. ada sabda nabi Ibrahim kepada Rasulullah. 

" suruhlah umatmu menanam tanaman syurga iaitu Subhanallah Walhamdulillah Walailahaillallah Allahuakbar dan Walahaulawalaquwataillabillahi'aliyul'adzim. "




bagi orang yang membaca setiap kalimah ini, akan ditanam sepohon pokok dalam syurga. 




mudah kan.  baca sekali dapat sepohon pokok.  baca banyak banyak kali, dapat banyak banyak pokok kat syurga nanti.  sehari baca 10 kali.  sebulan dah 3000 kali.  dah dapat 3000 pokok.  setahun.?  20 tahun.  wah banyak.  

tak payah pun tunggu kelapangan kan nak baca 2 kalimah tu.  tengah masak kat dapur pun boleh je baca.  tengah temenung teringat bopren lama yang dah ada pompan lain pun boleh baca.  masa tengok tv time iklan tu boleh baca gak.  hehe.  


tak susah kan ?  jom sama sama kita amalkan.  tak payah amek kos pertanian pun.  dah dapat tanam banyak pokok.  hehe.  jom jom.  kumpul tanaman kat syurga banyak banyak.  



terima kasih. sila baca lagi -_-

6 comments:

HonEyBuNNy said...

salam jummat..

ta betul tu...

jom2 kita amalkan...;_0

lau free + rajin ,jom la join 1st giveaway ila & sifu..hehe..

Adam Idris said...

terima kasih share :)

myhatiku said...

baik mak!anak nk tanam pokok jugak :)
mekasih :)

FARAH IZWANI RAMLI said...

@HonEyBuNNy :
jom jom. :)

FARAH IZWANI RAMLI said...

@adam idris :
sama sama. :)

FARAH IZWANI RAMLI said...

@myhatiku :
kehkeh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
copyright@hakmilik kekal farah izwani. tiada kena mengena dengan yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia