Friday, July 29, 2011

jom pergi tarawih !


assalamualaikum


ramadhan nak dekat sangat dah ni.  dah bersedia rohani dan jasmani tak nak puasa?  jangan ada yang curik curik makan.  haha.  jangan lupa jugak pergi tarawih tau.  banyak kelebihan kalau kite g tarawih ni.  antaranya ni lah. :


1 )Dosanya keluar seperti ia baru di lahirkan ibunya




2 ) Dosanya diampuni, begitu juga dosa kedua ibu bapanya jika keduanya itu orang mukmin


3 ) Di beri pahala yang sama, dan pahala orang-orang yang membaca Kitab Taurat, Injil, Zabur dan Al-Quran.



4 ) Seperti pahala beribadah kepada Allah yang dilakukan oleh Nabi Muhammad S.A.W 


5 ) Di kurniakan oleh Allah kebaikan dunia dan akhirat


6 ) Keluar dari dunia seperti pada hari dilahirkan dari kandungan ibu bersih daripada segala dosa





7 ) Datang di hari kiamat dengan keadaan mukanya bercahaya dan bersinar bagaikan malam bulan purnama

8 ) Di minta ampun oleh para malaikat, oleh malaikat yang memikul Arasy dan Kursi.


9 ) Di bebaskan dari api neraka dan dapat masuksyurga 

10 ) Di beri pahala seperti pahala para Nabi

11 ) Di beri pahala yang berupakan dua puluh empat permohonan di kabulkan


12 ) Di hapuskan dari seksaan kubur.

13 ) Pahalanya diangkat selama empat puluh tahun

14 ) Dalam melintasi sirat (jambatan) pada hari kiamat kelak, dia akan dapat melintasi dengan laju bagaikan kilat menyambar.       



tak tawulah aku sempat ke tak nak bertarawih ni.  kerja sampai kol 10.  hari ahad je yang tak kerja.  teringat zaman dulu rajin sangat g masjid tarawih dengan kawan kawan.  seronok lah dapat keluar malam.  haha.  tu zaman sekolah dulu.  -_-

ok lah.  semoga dapat sedikit sebanyak manfaat.  eceh.  aku macam bagos. lalalalala.

tata.

 

terima kasih. sila baca lagi -_-

7 comments:

ILA HonEyBuNNy said...

banyk kelebihan bulan ramadhan kan..

sama2 la kita rebut peluang yg ada..

xsabarnya nak puasa...;-)nak g terawih dgn family..;-)

Izatie said...

Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak :)

Hans said...

yups
mari membuat amal ibadat di bulan ramadhan ini

http://hanspunyablog.blogspot.com/2011/07/kontest-menang-duit-raya.html

firazulaika said...

yes ! kalau sempat rajin2 lah pegi terawih yee dearr . hehe .
btw tenkiu follow me :)

Night Walker said...

http://h2o007.blogspot.com/2011/07/hadith-palsu-tentang-fadhilat-tarawikh.html... mnta maaf saudari, hadith yg saudari share tu hadith palsu... ^^ sila view link sy bg..sekian

aTy _faRed~ said...

memang banyak kelebihannyer..
selamat manjalani ibadah puase..:)

dhiera said...

Banyak kelebihan ye kan?
kerja sampai pukul 10? tak pe solat terawih boleh buat secara bersendirian~ tak jadi masalah..

salam perkenalan dari saya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
copyright@hakmilik kekal farah izwani. tiada kena mengena dengan yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia