Tuesday, June 28, 2011

pakcik kurang upaya buat aku sedih





assalamualaikum

sedang aku leka menaip entry ni, tiba tiba dengar bunyik pintu dikuak.  seorang pakcik tua memberi salam.  

mula aku ingat dia nak jual barang.  jadik aku pun tanya dengan sopan lah.


'ye pakcik ada apa?'




dengan jalan terhenjut henjut, pakcik tu tunjuk satu buku kat aku.  oh.  orang kurang upaya rupanya.  aku belek belek buku tu.  orang kurang upaya dari mana aku tak perasan.  yang pasti pakcik tu minta bantuan sikit.

aku pun pergi kat laci, keluarkan beg.  cari duit.  bukan niat nak bangga diri atau bongkak.  jujurnya, aku sendiri takde duit.  tinggal rm8 kot dalam purse tak termasuk syiling.  duit tu untuk tampung makan aku selama 3 hari lagi.  sebab gaji 3 hari lagi baru masuk.  

sob sob.  bukan menagih simpati ke hape.  hehe.  aku bulatkan hati bagi jugak rm2.  harap harap duit yang tinggal cukup tok aku meneruskan kehidupan.  kehkeh.

aku fikir gini.  apa salahnya aku bagi sikit apa yang aku ada.  mungkin Allah akan bagi aku berganda ganda nanti.  insyaallah.

pakcik tu senyum.  luluh hati aku.  memang sedih.  pakcik tu umor area 70 lebih aku rasa.  tak larat sangat dah.  kesian.  tu je mampu aku cakap kot.


' terima kasih nak '.  sob sob.  sedih lagi.

' hati hati ye pakcik '.  semoga Allah memberi rezeki yang melimpah ruah pada pakcik nanti.  :)


tangan yang di atas lebih baik dari yang dibawah. :)


terima kasih. sila baca lagi -_-

3 comments:

Wani said...

wuwuwuwu .
baik la dia ni :)

FARAH IZWANI RAMLI said...

@wani :
menolong sahaja. :)

myhatiku said...

good my dear..:)
gnjaran besar disisi yg Maha Pemurah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
copyright@hakmilik kekal farah izwani. tiada kena mengena dengan yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia