Friday, June 24, 2011

keanehan budak budak. pelik aku. -_-


assalamualaikum semua. 

mulakan hari ni dengan senyuman selebar mungkin. =D



aku pelik betol lah dengan kanak-kanak ni.  

pertamanya.  aku pelik dengan dorang ni.  pagi pagi lagi dah bangun.  belum mandi terus main gusti gusti dengan otomen.  kehkeh.  tu adik aku lah tu.  pagi pagi dah bangun.  bukan kena g sekolah.  bukan suruh g kerja.  haha.  pelik betol lah.  mak mak mesti marah budak budak ni bangun awal kan.  yelah.  pagi pagi ni lah dorang nak masak.  ngemas rumah.  basuh baju.  sidai baju ape semua tanpa gangguan mental kanak kanak ni.   yang budak kecik ni tido jek lah.  hape kejadah lah bangun awal awal. 

cuba kalau aku jadik budak kecik kan best.  ni tak.  bangun lambat mesti lah kena marah.  bukan bangun awal kena marah macam kanak kanak ni.  haha.  




kedua.  suruh tido petang.  bukan main susahnya kan.  kena marah baru nak tido.  keje nak main kat luar yang panas buta tu kan.

hai mak.  kan best kalau aku dipaksa tidur petang.  haha.  kalau aku tidur petang kenapa kena marah.  kuikui.  best woo tido petang.  lepas asar.  boleh jadik gila.  haha.  untung jadik kanak kanak ni.  asyik suruh tido jek.  




ketiga.  time makan.  kena paksa jugak.  hape kejadahlah makan pun taknak.  disuap pulak tu.  nganga je lah molot tu kan.  suruh makan macam kena rotan dengan cikgu.  mesti nak melalak dulu.  kenapa ek budak budak susah makan. 

haih.  ce suap aku mak.  seronok hidup aku.  semua mak buat.  kehkeh



keempat.  yang budak budak sekolah ni pulak.  pagi pagi dah bangun g sekolah kebangsaan.  pukul 1 baru balek.  makan.  siap siap g sekolah agama pulak pukul 2.  pukul 3senga balek.  balek tukar baju, terus lesap dari pandangan.  keluar ikot pintu dapur.  kawan dah tunggu kat depan nak main cikgu cikgu pulak dah.  haha.  tak geti penat ke ek.

kalau aku dulu, takde class petang memang jangan harap nak dengo sore aku.  dengo aku berdengkur wajib.  hoho.  masa digunakan dengan sebaik mungkin.  tidur penting.  tapi bukan bagi budak budak.

lepas tu.  dah bangun pagi awal.  malam tido lewat pulak tu.  haih.  mata dorang ni mata apa ek.  tak mengantuk agaknya.  pelik betul aku lah.  kan seronok tido.  haha.  sape setuju ?

kepelikan budak budak.  budak budak sekarang tak kenal main sep sep mi mi tom tom.  tak tawu main cak cak koci.  tak tawu ape tu bang bang sebu kuali sawa.  main nombor pastu kena jentik pun dorang tak main dah sekarang.




apa budak budak sekarang main ?  main game kat pc.  main psp.  main ps2 ps3.  gusti gusti.  becakap dengan ultraman.  haha.  maju lah.  rugi kot tak kenal permainan tradisional.  kalau aku dulu puas main tak pakai selipo.  pastu kena jerit dengan umi.  nanti kaki masuk cacing.  cacing masuk dalam badan.  sebab tu aku kecik je sekarang.  kurus.  darah dah kena makan dengan cacing dalam perut.  kuikui.

ok lah.  panjang pulak membebel.  tata. 

dengan kuasa bulan.  kembalikan aku ke zaman kanak kanak !  *pling*




yes.  aku kembali comel.  kembali ke zaman kanak kanak.  ok babai.  aku nak g main pondok pondok. :)



terima kasih. sila baca lagi -_-

2 comments:

ILA HonEyBuNNy said...

bestkan zaman kanak2 neh...

seronok ja jadi budak2...xpayah fikir apa2...tahu main ja dengan kawan2...heheh

Emancipated Pt Ltd. said...

@honeybunny :
seronok gila kan.
tapi time budak dulu nak cepat2 beso. kehkhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
copyright@hakmilik kekal farah izwani. tiada kena mengena dengan yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia