Thursday, June 16, 2011

muhammad mikhaiel darius

assalamualaikum



hari ni nak cerita pasal adik kesayangan yang comel.  nama seperti yang tertera di tajuk.  keke.  muhammad mikhaiel darius.  nama yang cantik.  secantik orangnya.  eh handsome lah.  dia lelaki.

nak cerita pasal dia hari ni sebab hari ni bufday dia lah.  selamat hari jadik adik.  adik dah 3 tahun.  dah besa.  hehe.



actually, wah cakap orang putih pulak.  keke.  sebenarnya dia bukan adik kandung aku.  sekarang kan aku dok dengan family moksu aku kat jb ni.  anak anak moksu semua dah macam adik adik aku.  moksu pon aku panggil mamy.  poksu aku panggil papa.  dah terbiasa.  aku jauh dengan family sendiri.  so mamy dengan papa aku anggap lah macam mak ayah aku sendiri kan.  boleh kan mamy ?  eh dah lari tajuk ni.  keke.

adik.  tak boleh panggil dia selain dari adik.  nanti dia marah.  
.
aku :  babai budak. akak g keje dulu.

adik :  hey bukan budak lah.  adik lah.  


kehkeh.  layan dia sumpah ketawa jek.  padahal dia bukan buat lawak pun.  tapi bagi aku lawak.  cara dia cakap, memang petah lah.  cume die pelat sikit.  ini budak tak boleh simpan rahsia.  biasa lah budak budak kan.  mane lah pandai menipu.  jujur jek.

mamy :  nanti jangan cakap kat abang tau kita pegi pasar borong.

adik :  ok mamy.

baru jek sampai kat pagar rumah, teros jek cakap kat abang dia.

adik kan pegi pasa bowong tadi bang.

hahaha.  memang tak pandai simpan rahsia betol.  



adik ni sangat sangat lah minat kat ultraman.  sampai hadiah bufday dia, dia mintak kek otomen.  nak otomen beso beso.  nak spende otomen yang tak boleh bla.  hari hari memang main ps2 otomen.  tengok dvd otomen.  main psp pon otomen jek.  kalau ikot g kedai soh bukak youtube cite otomen taro.  kehkeh.  budak budak sekarang kan.  teknologi canggih.  psp ada.  ps2 ade.  ngadap laptop pandai.  kalau aku dulu memang tak tawu pape.  aku yang tua ni pun takde psp.  haha.  dulu main tenteng.  galah panjang.  ziro fine.  lubang tikus.  batu seremban.  pondok pondok.  kawen kawen.  haha.  semua aku main.  takde makne nak psp.  komputer pon tak kenal.  kehkeh.



pegi mana mana jek psp dia tak tinggal.  pandai betol main.  aku nak tekan apa pun aku tak tawu.  haha.  suruh aku main takpayahlah.  memang kuno.  tu time dia masuk hospital.  hilang sakit dapat psp.  psp sorang satu.  tapi tu pun berebut.  hehe.  budak budak.  comel.

hari tu aku beli cloud9.  pastu dia kata nak.  aku bagilah.  baru makan sikit dia dah taknak.  aku tanya lah kenapa.

aku :  adik, abiskan lah kolet ni.

adik : taknak lah.  kat dalam dia ada tulang.

wakakaka.  gelak guling guling aku dengo.  semua gelakkan dia.  tapi dia buat bodoh jek.  pelik nape orang semua gelak.  

aku :  bukan tulang lah dik.  tu kacang.

adik : oh.


adik suka sangat g zoo.  tengok binatang binatang.  mamy gan papa rajin bawak dia g zoo johor ni jek.  dekat.  murah.  dia suka gak ajak g kedai 2 ringgit.  beli mainan.

adik :  jom para g day we inggit ( pelat )

aku :  adik nak beli ape ?

adik :  adik nak beli padang lah.

aku  :  ha ?  padang tu ape ?

adik  :  padang lah.  tu pun tak tawu.  adik pon tawu.  mamy pon tawu

aku  :  padang ape my ?

mamy  :  pedang lah.

adik  :  ha padang lah.  tawu tak ?

aku  :  oh cakap lah pedang.



budak comel ni failed bila soh buat peace.  ha tengok lah peace dia tu.  1 jari jek.  haha.  comel.


tiga beradik yang selalu bergadoh.  biasa lah.  sedangkan lidah lagi tergigit kan.  keke.  adik selalu gadoh gan abang.  sebab abang suke kacau dia.  lagi lagi bile adik tengah main psp.  sibuk mengacau.   dengan akak kurang sikit.  tapi bila abang gadoh gan akak, adik akan bekap abang dia.  haha.  pak nam betol.


ni pulak motor idaman adik. bila keluar je nampak moto beso semua dia kata motor dia.  tengok kaki.  bukannya sampai.  haha.

semalam mamy ajar dia tak pakai pampers.  lepas mandi tak pakai kan pampers.  baru 5minit dah kencing dalam seluar mamy kata.  salin seluar.  dia baring main psp.  tak sampai 5minit lagi dah basah.  sabar jek mamy.  4 kali jugak lah salin seluar.  bila mamy marah, dia amek remote tv,  pastu teros kol otomen.

helo otomen.  boleh datang sini tak.  tolong adik.  mamy marah adik ni.

wakakaka.  lawak bila mamy cite.  mesti tak jadik nak marah.  pandai betol lah budak ni.  



adik dah ade awek tau.  melepas lah korang.  hahaha.

ehe.  panjang bebeno aku bercerita ni.  panjang lagi sebenonya nak cite.  tapi ni pun dah panjang sangat dah.  lalaalalalala.  kalau bosan boleh lah gerakkan mouse ke butang X yang warna merah tu ye.  kehkeh.

aku pun nak berhenti dah ni.  penat gak taip panjang panjang ek.  ha dah boleh dah nak amek aku jadik setiausaha.  aku taip laju tau.  kehkeh.


 
ok tata.  happy birthday adik ucuk acin akak.  :)



terima kasih. sila baca lagi -_-

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
copyright@hakmilik kekal farah izwani. tiada kena mengena dengan yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia